Hoe zoekmachine veranderen in locatiebalk?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
teesee64
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

Hoe zoekmachine veranderen in locatiebalk?

Berichtdoor teesee64 » 24 April 2010, 11:49

Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik gebruik vinden.nl als standaard zoekmachine.
Tot voor kort was het zo dat als ik een zoekopdracht in de locatiebalk tikte dan werd er keurig via vinden.nl gezocht. Sinds vandaag is dat opeens veranderd. Als ik nu in de locatiebalk iets intik dan wordt er gezocht via google.

Mijn standaard zoekmachine is nog steeds vinden.nl. Als ik in het zoekvakje iets intikt dan dan wordt wel vinden.nl gebruikt maar in de locatiebalk dus niet meer.

Hoe kan ik dit aanpassen?

nirwana
Beheerder
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.4) Gecko/20100413 Firefox/3.6.4

Re: Hoe zoekmachine veranderen in locatiebalk?

Berichtdoor nirwana » 24 April 2010, 13:05

Teesee,

Welkom hier op het forum.

Als je nu eens about:config intikt in de locatiebalk (gevolgd door Enter).
Vervolgens tik je achter Filter: keyword.url in. Dan zie je dat onderin het overzicht met instellingen verkleind wordt totdat enkel de instelling verschijnt die jij zoekt.

Nu kun je met de muis dubbelklikken op die instelling om deze te wijzigen. Ik neem tenminste aan dat daar in jouw geval nu een adres van Google in staat. Deze waarde kun je vervangen door het volgende:

Code: Selecteer alles

http://www.vinden.nl/?q=

Als je deze wijziging bevestigt met OK, dan kun je daarna een zoekwoord in je locatiebalk intikken en moet er vanaf dat moment weer via Vinden gezocht worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

teesee64
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

Re: Hoe zoekmachine veranderen in locatiebalk?

Berichtdoor teesee64 » 24 April 2010, 16:09

Yesssss!!

Bedankt Martijn, dit werkt perfect zo!

Probleem opgelost :D

Groet,
Theo

Terug naar “Mozilla Firefox”