Tips voor terughalen prullenbak

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
mrdummy

Tips voor terughalen prullenbak

Berichtdoor mrdummy » 25 Oktober 2007, 7:16

In Thunderbird is het weer zover gekomen dat mijn vader de prullenbak heeft verwijderd uit de profiel. Het staat niet meer ertussen.

Kopieren Trash.x bestanden van andere mailboxen lukt ook niet echt.
Graag wil ik van jullie tips horen om snel prullenbak te mogen herstellen. Prullenbak is gewoon database file, maar dan speciaal gemarkeerd. Dus het zou mogelijk zijn om handmatig in config files te aanpassen of zo.

Wie heeft snelste oplossing voor me? De mailbox zelf is vrij groot en dus is backup-profiel maken-terugzetten maken minder plezierig idee.

En Thunderbird zou eigenlijk ingesteld moeten worden dat het onmogelijk wordt om prullenbak zelf te verwijderen. Nu is dat nog steeds mogelijk, en dat moet niet. Dan functioneert de mailbox half en kan beetje "vastzitten" bij poging tot wissen berichten terwijl dat niet kan.
Echt niet goede zaak.
Ook moet Thunderbird herstelfunctie hebben, om automatisch gewiste belangrijke bestanden te herstellen. Dwz dat TB bij herstarten programma de ontbrekende delen zelf aanmaakt en herstelt. Zo zou ik graag willen zien.

adri
Moderator

Berichtdoor adri » 25 Oktober 2007, 21:37

Even een gokje: maak een nieuwe map aan (als submap van Local Folders) en noem hem Prullenbak (let op de spelling en de hoofdletter!).
Er is een kansje dat je dan weer een prullenbak terug hebt.
Zo niet, dan zul je toch een nieuw profiel moeten maken.
Afbeelding

Pettic

Berichtdoor Pettic » 26 Oktober 2007, 17:33

Probeer eens in het berichtenvenster te klikken op de pijltjes naast de titel boven het accountoverzicht. Waarschijnlijk staat er niet Alle Mappen, maar iets anders zoals Favoriete Mappen.

Berend Jansen

Berichtdoor Berend Jansen » 26 Oktober 2007, 17:38

Mijn vrouw had dat ook eens: prullenbak weg!
Hierbij was de remedie om een bericht te verwijderen, mat als resultaat dat er weer een Prullenbak werd aangemaakt.
Sport ontwikkelt het lichaam, maar vernauwt de geest.

mrdummy

Berichtdoor mrdummy » 26 Oktober 2007, 20:39

Ik heb alle files die te maken hebben met Trash (Prullenbak dus) in de mailbox directory even eruit gehaald. Thunderbird moet wel afgesloten worden, ook uit geheugen!

Hierdoor maakt Thunderbird alsnog een nieuwe Prullenbak aan bij opstarten, en ik kan weer bestanden verwijderen. Dus dat is eenvoudige oplossing: verwijder achtergebleven Trash.x en Trash directory in mailbox directory, en dat zou werken. Kun je zelf uitproberen of het ook met je lukt.

Ik maak zelf geen gebruik van Lokale map. Alles gaat in eigen mailbox mappen.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”