In NVU gemaakte website niet te bekijken

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
paulhopp

In NVU gemaakte website niet te bekijken

Berichtdoor paulhopp » 29 November 2006, 12:28

Ik gebruik NVU om een website te maken maar kan via de toets "bekijken" niet in de Firefox browser zien wat het resultaat is. Ik kan alleen Firefox opstarten en via "bestand" mijn concept website laden om het resultaat te zien. Wat kan ik daaraan doen ?

Frederik
Moderator

Berichtdoor Frederik » 30 November 2006, 13:37

Vermoedelijk is er iets in je systeem niet in orde. Als Firefox als standaard browser is ingesteld, zou je zonder problemen de gemaakte pagina moeten kunnen bekijken. De enige bekende bug in Nvu (wat dit probleem betreft) is dat als pagina's in xhtml gemaakt worden de knop 'bekijken' niets doet.
Misschien kun je eens controleren hoe de pagina's bij jou opgemaakt worden.
Als je Nvu hebt opgestart, klik dan op het pijltje naast de "Nieuw" knop en kies voor 'meer opties'. Er verschijnt dan een scherm en daar moet een vinkje staan voor 'blanco document'. De rest van de opties is niet ingevuld.

Als dit bij jou correct staat ingesteld kun je nog iets anders uitproberen: als je IE eens instelt als standaard browser, wordt dan als je op de knop 'bekijken' klikt de pagina in IE geopend? Zo ja, stel daarna FF weer in als standaard browser. En herhaal deze handeling, opent de pagina zich dan niet in FF, dan is het enige wat ik kan bedenken een corrupt Nvu profiel.

De-installeer Nvu. Ga vervolgens naar: C:\Documents and Settings\Je eigen naam\Application Data en gooi de map Nvu weg.
Installeer Nvu opnieuw. En laat het vervolg eens horen of het nu wel werkt. Succes.

paulhopp

Berichtdoor paulhopp » 1 December 2006, 18:56

Ik heb al je suggesties uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Ik zag wel op een internet forum i dat het instellen van IE als standaard browser niet lukt als je eerder Firefox als standaard browser had ingesteld. In ieder geval bedankt voor je advies.

Frederik
Moderator

Berichtdoor Frederik » 1 December 2006, 21:26

Je bent blijkbaar niet de enige die dit overkomt, er zijn meerdere meldingen van geweest:
Number of report: 7
Type of reporting: Bug report
Version of Nvu: 20060810
Operating system: Ubuntu 6.10
Subject: Preview not working

Ik heb nogmaals een melding van deze bug onder windows gedaan.

Heb je NVU ook opnieuw verwijderd, inclusief je profiel map ?

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”