Achtergrond (tile view)

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
ewynant

Achtergrond (tile view)

Berichtdoor ewynant » 20 November 2006, 13:51

Ik heb gekozen voor een jpg file als achtergrond op mijn web startpagina maar het probleem is, dat deze in tile view wordt weergegeven.
Hoe kan ik dit voorkomen, ik wil dat hij éénmalig (en gecentreerd) wordt weergegeven?

mvg, Erika

cysoon

Berichtdoor cysoon » 20 November 2006, 15:07

Even een link naar je website is altijd handig. :wink:

ewynant

Re: Achtergrond (tile view)

Berichtdoor ewynant » 27 November 2006, 10:13

Ik ben nog maar aan de eerste pagina bezig ben van mijn website en heb nog geen weblocatie aangevraagd. Dus probeer ik het nogmaals uit te leggen.
Wat bedoel ik met tile view, dat mijn achtergrondruimte volledig gevuld wordt met mijn jpg file, wat betekent dat deze onder en rechts herhaald wordt.

mvg, Erika[/quote]

Frederik
Moderator

Berichtdoor Frederik » 30 November 2006, 13:15

Misschien is het allereerst wel zo handig om de nederlandse versie te gebruiken zodat we hier niet struikelen over engelse begrippen. Normaal gesproken wordt in Nvu een achtergrond afbeelding eindeloos herhaalt. Als je een goede achtergrondafbeelding gebruikt zie je dit echter niet. Gebruik je bijvoorbeeld een foto als achtergrond dan zie je die herhaling weer wel.
Kortom gebruik een andere afbeelding om dit te voorkomen.

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”