Nvu-nl 0.8 verschenen!

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
Gert-Paul

Nvu-nl 0.8 verschenen!

Berichtdoor Gert-Paul » 22 Januari 2005, 15:34

Ik heb vanochtend eens naar de laatste Nvu nightly gekeken, omdat hier (bijna alles) wel te vertalen is via het taalpakket. Dit heb ik nu afgerond en ik wil blijven proberen om om de zoveel tijd (waarschijnlijk 2 weken oid) een nieuwe versie beschikbaar te stellen als dat nodig is. Zo kunnen officiële releases ook veel sneller plaatsvinden.

Het taalpakket is te downloaden van http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/NVU/nvu ... -nl-NL.xpi en moet geïnstalleerd worden in de laaste nightly te downloaden van http://glazman.org/weblog/dotclear/inde ... u-20050120 (nog alleen voor Windows).
In deze nightly is XHTML ondersteuning beschikbaar (en ook voor PHP) net als wat andere fixes van bugs in versie 0.7.
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 3 Februari 2005, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 26 Januari 2005, 8:35

Ik weet niet hoeveel mensen zulke versies van Nvu gebruiken, maar aangezien ik nu al zover ben wil ik snel na het verschijnen van de officiële Nvu versie ook de vertaling vrijgeven.
Ik weet niet wanneer Nvu 0.80 beschikbaar komt (het duurde de afgelopen keren vaak een week voordat hij te downloaden nadat Daniël hem afhad), maar het zou fijn zijn als mensen tot die tijd veel opmerkingen konden geven. Verder ben ik nog steeds opzoek naar die fout met Ctrl + O, want ik kan maar niet vinden wat er fout is..

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 27 Januari 2005, 22:16

En nu werkt de laatste ook in 0.8rc2 waarin in het taalpakket bijna alle teksten vertaald kunnen worden (alleen in het tabblad spraak 1 knop nog niet).

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 1 Februari 2005, 22:20

YES :) De fout met Ctrl + O is gevonden. Er bleek een andere sneltoets te zijn die ook perongeluk Ctrl + O gebruikte (dat moest Ctrl + 0 zijn).

Bedankt Martijn Ras :)

Bernd

Berichtdoor Bernd » 3 Februari 2005, 9:08

werk aan de winkel nu 0.8 uit is, of heb je al alles vertaald?

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 3 Februari 2005, 16:11

Bernd schreef:werk aan de winkel nu 0.8 uit is, of heb je al alles vertaald?

Nee, ik heb alles al vertaald. Over een uurtje oid heb ik wel een windows setup/linux build hier. Vanavond kun je dus alles downloaden, tot die tijd werkt het taalpakket goed.

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 3 Februari 2005, 21:14

Om je gerust te stellen: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/NVU/nvu-0.80-win32-nl-NL.exe. Zip versie en Linux versie ga ik zo naar mozdev uploaden.

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 3 Februari 2005, 22:51

Alles is zometeen beschikbaar op http://mozillanl.mozdev.org.

De nieuwe help is niet helemaal vertaald, maar in deze versie is de help niet via het menu Help bereikbaar. Daarom is het niet zo erg en mensen zoals Bernd willen graag snel een vertaling beschikbaar hebben :)

Bernd

Berichtdoor Bernd » 4 Februari 2005, 17:48

Mijn complimenten voor het snel vertaald hebben. Zelfs het project waar ik aan meewerk, FreeDOS, heeft doorgaans slechts Engels aan te bieden, en langzamerhand maak ik dit ook toegankelijk in meerdere talen (voornamelijk NL aangezien ik dat direct kan toevoegen).

In elk geval bedankt, al ben ik nog niet erg bekend met Nvu.
(opstarten lukt wel, simpel gebruik ook, maar voor de rest is het net als GNU/Linux - kost een hoop tijd om er mee te leren werken)

vulture

Berichtdoor vulture » 5 Februari 2005, 9:23

Van mij ook de complimenten :!: Ik heb een kleine opmerking:
In de oudere versies was het : Koppeling creeren nu is het koppeling aanmaken. Hoewel een koppeling aanmaken de lading beter dekt vond ik creeren toch mooier. Ik heb dan een beetje het idee dat ik met een klein kunstwerkje bezig ben (ik ben nuchter hoor). Aanmaken klinkt zo gewoontjes.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 5 Februari 2005, 10:30

aasgier schreef:Van mij ook de complimenten :!: Ik heb een kleine opmerking:
In de oudere versies was het : Koppeling creeren nu is het koppeling aanmaken. Hoewel een koppeling aanmaken de lading beter dekt vond ik creeren toch mooier. Ik heb dan een beetje het idee dat ik met een klein kunstwerkje bezig ben (ik ben nuchter hoor). Aanmaken klinkt zo gewoontjes.

Ik heb juist voor aanmaken gekozen omdat ik dat de lading beter vond dekken (zoals je al aangaf). Daarom heb ik voor aanmaken gekozen in plaats van creëren. Ik zelf vind het eigenlijk gewoon hetzelfde klinken en blijf eigenlijk liever bij aanmaken, of meer mensen hier op het forum moeten dat een veel betere vertaling vinden.

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”