NVU 0.7 nl-NL is uit!

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 10 Januari 2005, 18:55

Het bleek allemaal erg mee te zitten en daarom is nu weer zo snel ook een hele vertaalde Nvu beschikbaar vanaf deze locatie. Als hier geen opmerkingen over zijn dat wil ik morgen of woensdag deze versie officieel verklaren. Dan zal ik ook een Linux versie maken.

Er is trouwens een ding wat erg vervelend is, de sneltoets Ctrl + O werkt niet meer (ook niet in het taalpakket) en ik weet niet waar dat aan ligt. Erg vervelend en ik zal blijven zoeken, maar ook al vind ik het niet wil ik toch gewoon 0.7-NL dan vrijgeven. Ik weet namelijk niet hoe lang het duurt voordat ik wel een oplossing heb..

Gert-Paul

Berichtdoor Gert-Paul » 12 Januari 2005, 22:49

Ik heb nog wat kleine dingen verbeterd, maar ik heb vanavond de nieuwe 0.7 builds geüpload. Zie http://mozillanl.mozdev.org voor meer info.

Ik heb nu trouwens ook een windows zip geüpload (mozdev servers hebben hem nog niet gemirrored). Verder is het taalpakket niet officieel verkrijgbaar, omdat er onder andere met verwijderen problemen waren (komt door Nvu zelf). Het zal nog wel op de oude locatie beschikbaar blijven (zie begin van dit topic). De nieuwe staat daar nog niet, maar die zal ik binnenkort ook weer maken.

Waarschijnlijk krijgen we binnenkort trouwens ook een Mac build :)

TomV

taalkwesties

Berichtdoor TomV » 13 Januari 2005, 19:41

Laat ik in eerste instantie mijn dank uitspreken voor het vertalen. Terwijl ik er mee werk kom ik al wel enkele puntjes tegen.

Zo is in het optiesscherm sans-serif wel heel letterlijk vertaald naar zonder-schreef. De juiste NL vertaling is schreefloos.

Ook de afkorting VGV zal veel mensen niet veel zeggen. Wellicht is het handiger om dit niet te vertalen, maar gewoon f.a.q. aan te houden. Anders kan je het wellicht uitschrijven, er is genoeg ruimte.

Mocht ik meer tegenkomen, laat ik weer van me horen :)

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”