Publicatieproblemen Nvu

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Nvu-vertaling kwijt. Nvu kun je gebruiken voor het maken van websites.
hervo16

Publicatieproblemen Nvu

Berichtdoor hervo16 » 28 April 2008, 15:57

Ik heb een (foto)website gemaakt in Nvu. Heb een domein bij Planet Internet. Mijn browser is Opera.
Als ik de website van Nvu publiceer naar de ftp van Planet, dan gebeurt er niets. Dat wil zeggen: in de Publicatiestatus wordt vermeld dat er gepubliceerd wordt (vet gedrukt); daaronder staat (niet vet) dat alle bestanden gepubliceerd zijn, en in het venster eronder is het 'logo' actief, alsof er dus nog verstuurd wordt. Dit is na een uur nog steeds hetzelfde.
Als ik op de browser de sitenaam intoets, staat er niets op. Wat ik heb proberen te publiceren is slechts de Indexpagina van mijn site.
Ik heb de ftp adressen bij de provider gecheckt, ze zijn correct.
Op mijn PC staan alle onderdelen van de site in html.

Vraag 1: wat gaat er mis? Kan het zijn dat Nvu niet via Opera met de server communiceert?

Vraag 2: kun ik de website alleen per pagina publiceren, of ook in zijn totaliteit?

nirwana
Beheerder

Re: Publicatieproblemen Nvu

Berichtdoor nirwana » 2 Mei 2008, 6:37

hervo16 schreef:Vraag 1: wat gaat er mis? Kan het zijn dat Nvu niet via Opera met de server communiceert?
Opera heeft hier verder niets mee te maken. Opera is slechts een webbrowser en Nvu gebruikt Opera niet voor het uploaden van bestanden.

hervo16 schreef:Vraag 2: kun ik de website alleen per pagina publiceren, of ook in zijn totaliteit?
Ik zou je aanraden om voorlopig geen pagina's via Nvu/Kompozer te publiceren. Dit gaat namelijk nogal eens fout. Dan kun je beter Nvu/Kompozer gebruiken om de pagina's lokaal te bewerken en vervolgens met een FTP-programma de pagina's uploaden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

Terug naar “Nederlandse Nvu-vertaling”