Sommige mails komen niet aan bij bestemmeling

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
philippe
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.113 Safari/537.36

Sommige mails komen niet aan bij bestemmeling

Berichtdoor philippe » 15 September 2017, 12:29

Beste Forumleden,
Ik gebruik Thunderbird al vele jaren en ben er zeer tevreden over.
Maar sedert ongeveer 1 maand ervaar ik iets negatiefs.
Sommige mails komen niet ter bestemming.
Ik heb zelf niets veranderd aan de instellingen, heb geen add-ons geïnstalleerd.
Ik werk al 2 jaar met dezelfde PC.
Ook hier geen nieuwe software de laatste tijd.

De aard van de mails varieert:
Als ik naar een groepje in BCC stuur dan komt een groot deel aan, de rest krijgt die nooit.
Mijn eigen adres staat dan in Aan, ook ik krijg mijn eigen mail soms niet terug.
Maar soms zijn het ook aparte mails, al of niet met attachment.
Ik vind de verzonden mails met alle adressen wel steeds terug in het vak "verzonden".
Iemand een idee? Een oplossing?

W Postelmans
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0

Re: Sommige mails komen niet aan bij bestemmeling

Berichtdoor W Postelmans » 16 September 2017, 9:12

Soms kan je zulk een effect krijgen als er een foutje in je lijst met bestemmelingen geslopen is: bijv. een comma of puntcomma gevolgd door een spatie, of een "hard return", of iets dergelijks. Je kan dat onbewust veroorzaken als je bijv. een kolom uit een excel spreadsheet, met daarin een lijst met email adressen, in een TB veld met bestemmelingen "kopieert en plakt". Check dus best eerst heel goed de inhoud van de TB velden met bestemmelingen ("aan", "cc" en "bcc"). Denk er aan dat je een in de lijst ingesloten spatie niet altijd gemakkelijk kan opmerken!

Er kan zich ook een foutje in het server gedeelte van je ISP voorgedaan hebben.