Ongewenste berichten

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
toshibake
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Ongewenste berichten

Berichtdoor toshibake » 1 Juni 2017, 8:45

Hallo, als je een bericht ontvangt kan je dit als ongewenst klikken zodat het de volgende keer gemarkeerd (geel embleempje) in je inbox aankomt. Bij mijn schoonzus blijven er zo een aantal gewoon in de inbox aankomen terwijl andere dan weer in de map ongewenste berichten komt. Kunnen bij dergelijke berichten de afzender niet geblokkeerd worden of zo zodat het gewoon niet meer binnenkomt. Ikzelf heb dat bij opgelost door naar de webmail van skynet te gaan en dergelijke daar gewoon te blokkeren. We hebben wel allebei Norton als virusscanner mail ook in de gaten houd.

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Re: Ongewenste berichten

Berichtdoor Torzan » 1 Juni 2017, 11:25

Het zelflerende filter is niet zozeer 'hardleers', maar heeft om logische redenen (bepaalde criteria op basis van meerdere berichten) soms meerdere handmatige markeringen door de gebruiker nodig om bepaalde ongewenste berichten zelf te kunnen herkennen, dus op een bepaald moment zal het automatisch goed gaan. Het is best mogelijk dat dit bij de ene Thunderbird sneller gaat dan de andere. Daarnaast kun je natuurlijk een berichtenfilter aanmaken waarmee je berichten op basis van bepaalde afzenderadressen of (delen van) onderwerpen direct naar dezelfde map Ongewenst of elders kunt verplaatsen, en zelfs van de server kunt verwijderen.

Programma's als Norton zouden hier geen invloed op mogen hebben, hoewel sommige (hulp)programma's wel in staat zijn om een bepaalde header (kopregel) aan berichten toe te voegen, waardoor de herkenning op basis daarvan gebeurt. Daarvoor dient de optie 'Ongewenstberichtkopregels vertrouwen die zijn ingesteld door:' in de Accountinstellingen bij Ongewenste berichten. Zorg er dus voor dat die optie naar wens is ingesteld, want als ik me niet vergis heeft die optie voorrang op het zelflerende filter, waardoor handmatige markeringen van ongewenste berichten inderdaad geen zin zouden hebben.

Zie ook hier, hier en hier.

toshibake
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Re: Ongewenste berichten

Berichtdoor toshibake » 2 Juni 2017, 17:34

Ok, is me duidelijk. Hartelijk dank voor de info :D

Terug naar “Mozilla Thunderbird”