Agenda wordt niet getoond

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
WEK
Berichten: 126
Lid geworden op: 9 Januari 2009, 18:05
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/57.0.2987.133 Safari/537.36

Agenda wordt niet getoond

Berichtdoor WEK » 5 Mei 2017, 7:19

Op diverse plekken gebruik ik ThunderBirdPortable met heel veel plezier.
Op alle deze plekken -/-1 gebruik ik ook de Agenda.
Over die ene heb ik een vraag :
Iemand enig idee waarom daar mijn agenda niet tevoorschijn komt ?

Ik heb de ene TBP vervangen door de andere, maar zonder Agenda.
Ik heb Agenda verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar geen Agenda
Het gebeurt in een Cloud oplossing, wellicht een port probleem ?

Tot waar kom ik ?
Ik kan agenda aanmaken, inloggen
Tot het scherm Nieuwe agenda maken gaat het 'goed'
Ik kan agenda's/taks aanvinken....
en er bij Volgende kan ik niet naar volgende...

Wie weet..

Groet,

WEK

WEK
Berichten: 126
Lid geworden op: 9 Januari 2009, 18:05
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/57.0.2987.133 Safari/537.36

Re: Agenda wordt niet getoond

Berichtdoor WEK » 5 Juli 2017, 9:43

Niemand suggesties... ?

Torzan
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 Januari 2016, 13:08
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

Re: Agenda wordt niet getoond

Berichtdoor Torzan » 5 Juli 2017, 14:10

Ik gebruik het zelf niet en heb er geen ervaring mee, maar het ruikt een beetje naar deze of deze bug. Wellicht heeft het iets met de nieuwe manier van aanmelding van Google te maken en wordt TBP daar als een andere app gezien, of inderdaad toch iets met de cloudomgeving en dus het domein. E.e.e. zou je kunnen vaststellen door een oudere versie te gebruiken.

Je zou ook logging kunnen inschakelen, dat is vaak je beste vriend; zie daarvoor deze en deze pagina.

Ook kun je in deze nieuwsgroep voor Provider for Google Calendar kijken; het lijkt erop dat daar je probleem en mogelijk een workaround is te vinden. Snel enkele onderwerpen bekijkend zou het kunnen dat je tijdelijk de Microsoft Exchange-provider gebruikt, die tijdelijk moet uitschakelen en dan de Google-agenda moet toevoegen, of de opgeslagen wachtwoorden voor Google Calendar in Thunderbird moet verwijderen.

E.e.a. zou ook op je andere vraag op dit forum van toepassing kunnen zijn.


Terug naar “Mozilla Thunderbird”