Engels-Nederlands

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
ruutengel
Mozilla/5.0 (Android 7.1.2; Mobile; rv:53.0) Gecko/53.0 Firefox/53.0

Engels-Nederlands

Berichtdoor ruutengel » 3 Mei 2017, 19:24

Ik heb mijn PC laten opschonen en nu is er een klein probleempje. Alls tekst in Thunderbird is in het Engels. Hoe krijg ik dit weer in het Nederlands?

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Re: Engels-Nederlands

Berichtdoor Torzan » 3 Mei 2017, 21:12

De meest logische verklaring is dat je de Engelse versie van Thunderbird met een taalpakket voor Nederlands gebruikt, en iets van CCleaner dat laatste heeft verwijderd of beschadigd. Thunderbird bevat van zichzelf immers niet alle talen.

Installeer dus het taalpakket opnieuw, of verwijder het eerst, daarna Thunderbird zelf, en installeer de Nederlandse versie vanaf hier. Je e-mail en instellingen blijven gewoon behouden.

Mocht het om CCleaner gaan, is het verstandig mappen voor Firefox en Thunderbird daarin toe te voegen als uitzonderingen, zodat dit niet gebeurt.

nirwana
Beheerder
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0

Berichtdoor nirwana » 3 Mei 2017, 21:15

(Oeps, ik zie net dat Torzan mij voor was. Anyway, dan heb je hieronder een soortgelijk antwoord. Doe er je voordeel mee)

Hier kun je de Nederlandse versie van Thunderbird downloaden: https://www.mozilla.org/thunderbird/all/?q=dutch

Ook kun je op deze pagina een los taalpakket downloaden: https://addons.mozilla.org/thunderbird/language-tools/ (gebruik je Firefox in het Nederlands, dan staat Dutch op die pagina bovenaan de lijst)

Is Thunderbird daarvan dan nog niet onder de indruk, dan kun je de taal van Thunderbird op nl instellen. Daarvoor ga je via het Thunderbird-menu naar het Opties-scherm en daar kies je voor Geavanceerd > Algemeen. De knop Configuratie-editor geeft toegang tot alle interne instellingen van Thunderbird. Daar kun je zoeken naar een instelling met de naam general.useragent.locale
Als je die gevonden hebt dan kun je die waarde dubbelklikken en daarvoor nl als waarde opgeven. Na een herstart moet Thunderbird dan weer terug in het Nederlands zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

ruutengel
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Berichtdoor ruutengel » 4 Mei 2017, 15:10

Opgelost !!!!
Met dank aan de heren.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”