Kan mappen niet openen na herinstalatie

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
DierckxC
Mozilla/5.0 (Android 7.1.2; Mobile; rv:51.0) Gecko/51.0 Firefox/51.0

Kan mappen niet openen na herinstalatie

Berichtdoor DierckxC » 3 Maart 2017, 7:14

Goede morgen,

Nadat ik afgelopen week mijn computer heb laten formatteren heb ik TB opnieuw geïnstalleerd. Ik had de backup file mooi terug geplaatst en alles werkte perfect. Gisteren heb ik me bezig gehouden met berichtfilters en filtermappen aan te maken, ik wou mijn berichten in inbox met terugwerkende kracht filteren. Dat is gelukt voor enkele mappen maar niet allemaal. Maar nu als ik TB opstart krijg ik het scherm achter de map van het eerste mailadres, ik mag op inbox klikken of de onderverdeelde mappen die komen niet tevoorschijn. openen in andere tab lukt wel maar dat is niet de bedoeling. ik heb al meermaals geprobeerd Tb te deinstaleren en opnieuw te instaleren na het kopiëren van het backup filetje en dat brengt ook geen oplossing, want na de herinstalatie staan direkt alle mappen al in TB. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Re: Kan mappen niet openen na herinstalatie

Berichtdoor Torzan » 3 Maart 2017, 10:33

Wat versta je onder de 'backup file' (of het back-upbestand), en hoe/waarmee heb je dat gemaakt?

Als je de juiste map (de zogenaamde 'profielmap') met alle inhoud erin op de andere computer had gekopieerd en de inhoud ervan in de nieuwe profielmap hebt teruggezet (óf diezelfde hele map en het bijbehorende bestand profiles.ini in de map boven de map Profiles), zou alles er weer moeten uitzien zoals het was. Zorg er wel voor dat je in het menu Beeld > Mappen > Alle hebt geselecteerd, en niet Samengevoegde.

Herinstallaties van Firefox of Thunderbird bij problemen hebben geen enkele zin. Fouten zitten in je instellingen en dus je profiel(map), die dan behouden blijft.

DierckxC
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Berichtdoor DierckxC » 3 Maart 2017, 11:02

@torzan het back-up bestand had ik gezocht via help in TB, TB afgesloten en dan de .default file gekopieerd op een andere externe harde schijf

profiles.ini ben ik net aan geweest

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Berichtdoor Torzan » 3 Maart 2017, 11:35

Het zal een map zijn geweest met een naam die op .default eindigt. Het is dan zaak om óf de hele inhoud van die map in de nieuwe map te plaatsen die door de nieuwe Thunderbird voor het standaardprofiel is aangemaakt (en die ook op .default zal eindigen maar voor de rest waarschijnlijk anders heet) nadat Thunderbird weer is afgesloten en je de daarin nieuw aangemaakte inhoud hebt verwijderd (!), óf gewoon die hele map naar de map Profiles te kopiëren (naast de nieuw aangemaakte dus) en het bijbehorende profielkeuzebestand profiles.ini boven die map aan te passen, zodat de nieuwe profielmapnaam klopt. Het eerste is makkelijker. Daarnaast moet de berichtweergave zijn ingesteld zoals hierboven.

adri
Moderator
Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:45.0) Gecko/20100101 Firefox/45.0

Berichtdoor adri » 3 Maart 2017, 22:51

Blijft eigenaardig dat dan enkele mappen wel getoond worden, dus ik geloof niet dat het probleem aan het profiles.ini bestand ligt.
Sowieso werkte alles goed totdat DierckxC met berichtenfilters aan de gang ging.
Vraag: had je die berichtenfilters al in je oorspronkelijke TB?
Zo ja, dan hadden die gewoon mee naar je nieuwe TB moeten verhuizen.
Afbeelding

DierckxC
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Berichtdoor DierckxC » 4 Maart 2017, 7:39

IK had al berichtenfilters maar had er nu van verwijderd, bijgevoegd en aangepast.

Maar het probleem is opgelost.

Alvast bedankt voor jullie hulp, geniet van het weekend

Terug naar “Mozilla Thunderbird”