Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
lampie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 December 2016, 22:22
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor lampie20 » 24 Februari 2017, 12:26

Als helper bij het Seniorweb loop ik tegen volgende probleem aan.

Een van de leden heeft een Hotmail.com account en leest de mail in Outlook.com. Slaat de gelezen mail die hij wil bewaren in een groot aantal mappen op. Dit werkt prima en op zijn iPad ziet hij dus ook alles mappen. Die synchronisatie werkt prima.

Enthousiast geworden voor Thunderbird loopt hij tegen het volgende probleem aan. Thunderbird, geconfigureerd als imap account, haalt maar een deel van de mappen binnen.
Het aanmaken van een niet-geïmporteerde map (bijv. consumentenbond) met de naam van deze map in Thunderbird lukt niet.

Ga ik naar Outlook.com en verwijder daar deze map (consumentenbond) en maak vervolgens een nieuwe map aan met dezelfde naam (consumentenbond), dan importeert Thunderbird deze map wel.

Iemand enig idee wat hieraan te doen is?
Importeren van alle mappen in Thunderbird zou toch moeten kunnen met imap??

Bedankt bij voorbaat voor alle moeite, Gert

Torzan
Berichten: 423
Lid geworden op: 16 Januari 2016, 13:08
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor Torzan » 24 Februari 2017, 14:08

Je kunt geen map in Thunderbird aanmaken als deze op de server al bestaat, dus dat kan kloppen. Wellicht dient de gebruiker zich alleen op de map te abonneren (links op accountnaam gaan staan, rechtermuisknop), zodat deze zichtbaar wordt in TB.

Dat het abonneren automatisch gebeurt nadat de map op de server is aangemaakt, zou ook kunnen. Omgekeerd, dus als de map in TB is aangemaakt, zou dat ook zo moeten zijn (niet zeker), maar mogelijk is het abonnement om een andere reden uitgezet. Hij/zij kan dit met meerdere mappen testen.

Overigens zouden er ook foutmeldingen in de Foutconsole zichtbaar kunnen of zelfs moeten zijn.

Zie ook dit supportartikel.

lampie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 December 2016, 22:22
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor lampie20 » 25 Februari 2017, 16:08

Beste Torzan,

Bedankt voor de snelle reactie.
Zal het maandag gaan uitproberen, maar bij mezelf werkt het prima zoals aangegeven.
Nogmaals bedankt.
Fijn weekend, Gert

lampie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 December 2016, 22:22
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor lampie20 » 27 Februari 2017, 17:26

Beste Torzan,

Helaas, het probleem is niet opgelost.

Alle mappen die in het venster abonneren zichtbaar waren, waren aangevinkt.

Het probleem is echter, dat in dat venster niet alle imap mappen van Hotmail zichtbaar waren. Zo is bijv. de map Seniorweb Best wel zichtbaar in Outlook.com maar niet in het abonnementsvenster en ook niet in Thunderbird postbus.

Het lijkt er op dat er op de een of andere manier het abonneren op een stel imap mappen van Outlook.com niet mogelijk is in Thunderbird.

In de mail app van Windows 10 zijn deze allenmaal zichtbaar, evenals op de iPad.

Enig idee wat tot de oplossing zou leiden???

Bedankt alvast, Gert

Torzan
Berichten: 423
Lid geworden op: 16 Januari 2016, 13:08
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor Torzan » 27 Februari 2017, 19:05

Zitten er misschien meer dan 2 'geneste' submappen in de map Consumentenbond of andere mappen die problemen geven? Vraag dan even dit terug te brengen tot 2, 1 of helemaal geen submap daarin door deze te verplaatsen via webmail of een andere mailclient. Er is een bug die abonneren op een dergelijke map tegengaat.

lampie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 December 2016, 22:22
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor lampie20 » 27 Februari 2017, 20:34

Dank voor weer snel reageren. Maar neen, er zijn geen sub-mappen.
Het lijkt er op dat Thunderbird de map op de een of andere manier wel herkent, maar niet afbeeldt. Immer de map Seniorweb Best aanmaken lukt ook niet, terwijl deze niet wordt weergegeven.

Torzan
Berichten: 423
Lid geworden op: 16 Januari 2016, 13:08
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor Torzan » 28 Februari 2017, 12:38

Voordat we verdergaan: gebeurt dit ook in Veilige modus / met uitgeschakelde add-ons? En over de laatste opmerking: is de map 'Seniorweb Best' een bestaande map op de server? In dat geval: onthoud dat een bestaande map inderdaad niet kan worden aangemaakt; het is waarschijnlijk een weergaveprobleem voor en bij het abonneren. Het aanmaken van een niet-bestaande map zou natuurlijk wel moeten lukken.

De bestaande bugs hebben (voor zover ik kan vinden) alleen betrekking op de niveaus bij 2 of meer geneste submappen, dus als het aanmaken van 1 nieuwe map niet lukt, heeft dat een andere oorzaak.

lampie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 December 2016, 22:22
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor lampie20 » 1 Maart 2017, 10:43

Opnieuw dank Torzan
Helaas kan ik nu niet uitproberen bij de klant om T.B in veilige modus te draaien. Add-ons zijn er niet geïnstalleerd dat is zeker.
Jouw voorspelling dat het waarschijnlijk een weergave probleem is bij het abonneren klinkt logisch. Is daar ook een oplossing voor?
Hoop op weer een deskundig antwoord van je, intussen veel dank.
Gert

lampie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 December 2016, 22:22
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor lampie20 » 2 Maart 2017, 11:46

Torzan,
Inmiddels bij de klant TB in safemode kunnen draaien. Geen enkel verschil t.o.v. de normale modus.
Ook nog eens de mappen op de server van Hotmail gecheckt. Geen dubbele mappen.
Kortom, lijkt zeker op een weergave probleem bij het abonneren.
Heb je een suggestie??
Gert

Torzan
Berichten: 423
Lid geworden op: 16 Januari 2016, 13:08
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Re: Alle mappen Outlook.com importeren lukt niet

Berichtdoor Torzan » 2 Maart 2017, 15:43

Gert,

Ik zou zelf het volgende doen, al kan dan voor een senior misschien wat lastig zijn:

* Een back-up van het hele profiel maken, daarna een nieuw profiel aanmaken/toevoegen, en daarin uitsluitend de Hotmail-account aanmaken als test, en dan zien of hetzelfde probleem optreedt, óf
* (Een back-up van het hele profiel maken en) Thunderbird de-installeren, en dan versie 31 installeren vanaf hier (aangenomen dat de gebruiker Windows gebruikt). Als het probleem zich daarin niet voordoet, heeft het wellicht toch met de geneste mappen en daarmee nog openstaande bugs te maken.

Thunderbird kan gewoon worden verwijderd zonder gegevens te verliezen; alles zou na een nieuwe installatie van een andere of dezelfde versie gewoon moeten werken, maar een back-up van het profiel maken is altijd verstandig.

Zie voor meer info bug 592633 en een aantal andere, waaronder bug 1244779, 1221038 en 1244021.

Heb je hier wat aan?


Terug naar “Mozilla Thunderbird”