[OPGELOST] Probleem na nieuwe Windows installatie. Kan geen gecombineerde inbox maken

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Appelmoes
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.87 Safari/537.36

[OPGELOST] Probleem na nieuwe Windows installatie. Kan geen gecombineerde inbox maken

Berichtdoor Appelmoes » 21 Januari 2017, 10:52

Afgelopen dagen bezig geweest met het opnieuw installeren van mijn desktop (windows 7). Vooraf o.a. mijn Thunderbird-profiel gebackupped en met succes ook weer geimplementeerd na de nieuwe installatie.

Echter er is iets wat voorheen wel werkte, en wat ik nu niet meer voor elkaar krijg.

Ik heb een aantal verschillende emailadressen en voorheen kwamen die allemaal binnen in 1 Postvak In. Onder de 'noemer' POSTVAK IN zag ik wel al mijn verschillende emails en daar kwam ook via een cijfer achter te staan hoeveel nieuwe emails er binnen waren, maar als ik op POSTVAK IN ging staan dan zag ik daar alle emails van alle emailadressen.

Na de installatie zag het er dus hetzelfde uit, maar als ik nu een email binnen krijg is die niet zichtbaar in POSTVAK IN. Hij verschijnt wel in de map van het desbetreffende emailadres maar dus niet in POSTVAK IN.

Ik heb gezocht en overal las ik dat ik via EXTRA, ACCOUNTINSTELLINGEN, en dan bij alle verschillende emailsaccounts bij SERVERINSTELLINGEN, GEAVANCEERD, de optie "POSTVAK IN VOOR DEZE ACCOUNT" wijzigen in "POSTVAK IN VAN EEN ANDERE ACCOUNT" en dan daar kiezen voor GLOBAAL POSTVAK IN. (en dan Thunderbird opnieuw opstarten).

Echter ik heb dat een aantal keren geprobeerd, maar als ik dan Thunderbird opstart zie ik het account waarvan ik bovenstaande instelling heb gewijzigd, niet meer terug onder POSTVAK IN. En ik weet zeker dat dat voorheen wel zo was.

Zo hoort mijn Thunderbird er uit te zien. En zo ziet hij er ook voordat ik een gecombineerd INVAK maak.

Afbeelding

en zo ziet het er uit als ik alles naar 1 INVAK heb omgezet (maar zo wil ik het dus niet hebben)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Appelmoes op 24 Januari 2017, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Re: Probleem na nieuwe Windows installatie. Kan geen gecombineerde inbox maken

Berichtdoor Torzan » 22 Januari 2017, 17:54

Een paar dingetjes:

Als je je profiel op de juiste manier hebt gekopieerd, en dus niet m.b.v. MozBackup (dat je profielgegevens om zeep helpt) maar via het kopiëren van de juiste profielmap of gegevens daarin zoals op de supportpagina’s staat uitgelegd (1, 2), en daarna nog even alle instellingenvensters doorloopt waar padnamen in staan en op OK klikt, zou je een 100% identieke set-up moeten hebben. Alleen als je profiel eerst op C: stond en nu op D: is er iets meer werk nodig, maar ook dat staat daar uitgelegd.

Het gebruik van een Globaal Postvak IN voor een account houdt in dat je die account (als ik me niet vergis) onder Lokale Mappen zou moeten zien, en dus links onderaan. Ik heb dat zelf nooit gebruikt en kan het dus mis hebben, maar dat betekent wel dat je deze instelling niet zou hoeven te wijzigen als je je profiel goed hebt gekopieerd. Je had daar immers op het oude systeem ook niet voor gekozen (of juist wel?), dus dat zou je dan nu ook niet hoeven wijzigen, niet waar? Aangezien je zelf het beste weet waar je je 'gecombineerde' mappen zag (deze term zorgt mogelijk voor de verwarring), zou je dus ook moeten weten of je wel of geen gebruik maakte van een Globaal Postvak IN, of je zou dat nog op het andere systeem kunnen bekijken als dat nog werkt. Aan je eerste schermafbeelding te zien lijkt het mij dat dat niet zo was, als de pijltjes tenminste accountnamen aangeven.

Een heleboel mensen vergissen zich in de juiste mapweergave, en die kan wellicht wel afwijken t.o.v. die op het andere systeem. Ik kan het niet goed aan je schermafbeeldingen zien, maar als je in het menu Beeld (even op Alt of F10 drukken) óf via de menuknop (hamburger) > Mappen > Alle mappen hebt geselecteerd en geen gebruik maakt van het Globale Postvak IN, zie je als het goed is alle accounts in een eigen mapstructuur, en dus met een eigen Postvak IN.
Kies je echter voor Beeld > Mappen > Samengevoegde, zie je in dat geval alle accounts in een gecombineerd Postvak IN links bovenaan, waarbij de accountnamen (of hun e-mailadressen) submappen van het enige Postvak IN zijn. Het lijkt mij dat dat laatste is wat je wilt.

Een suggestie: maak een tweede profiel aan volgens de supportpagina’s, sluit Thunderbird, en gooi de paar enige aangemaakte bestanden in de nieuw aangemaakte profielmap weg. Kopieer daarna nog eens de profielgegevens van het oude systeem naar dat nieuwe profiel, start Thunderbird, kies voor het nieuwe profiel, klik overal op OK in de instellingen en controleer of inderdaad de instelling voor Beeld > Mappen afwijkt. Ik blijf erbij dat als je goed kopieert, alles identiek moet zijn. Als dat bevalt en alles inderdaad identiek is, kun je het andere profiel weggooien, of bewaren om mee te testen.

Kun je hier iets mee?

Appelmoes
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.87 Safari/537.36

Berichtdoor Appelmoes » 23 Januari 2017, 9:38

Dag Torzan, hartelijk dank voor je reactie. De links welke je aangeeft zijn ook de pagina's welke ik had gelezen voordat ik mijn computer opnieuw ging installeren (dus ik heb geen nieuwe computer, maar ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd).

Hoe ben ik te werk gegaan? Op mijn 'oude' computer ben ik naar de lokatie : C:\Users\NAAM\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

gegaan en heb daar alles wat er onder "Profiles' stond gekopieerd en op een externe schijf gezet. De naam van mijn profieldirectory was 12b501nm.default

Daarna heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd en ook Thunderbird geinstalleerd. Daarbij is een nieuw profielnaam aangemaakt. Die heb ik handmatig hernoemt naar 12b501nm.default en heb toen alles van de externe harde schijf terug gekopieerd.

Ook het bestandje 'profiles.ini' wat in de directory Thunderbird staat heb ik handmatig aangepast met je juiste profielnaam die daarin vermeld staat.

Daarna Thunderbird opgestart en zie ik dus al mijn emailadressen netjes apart vernoemt staan (zoals het eerst ook was). Zie het eerste schermafdrukje waar elke rode pijl voor een ander emailadres staat. Echter wat ik dus niet heb, en eerst wel, is dat wanneer ik helemaal bovenin in POSTVAK IN ga staan ik nu daar geen emails krijg te zien. Voorheen zag ik daar alle emails van alle emailadressen in staan. En dat zou ik dus nu ook weer graag willen.

Overigens, als je kijkt op het eerste schermafdrukje en je kijkt dan helemaal naar de onderste regel in het linkerrijtje dan staat daar een icoontje van een beeldscherm met daarachter (in mijn geval omdat ik die denk ik destijds zo genoemd heb) de naam "SPECIAAL?". Als ik bij accountinstellingen kijk bij dit account staat daar aangegeven: Dit is een speciale account. Er zijn geen identiteiten mee verbonden. Voor zover ik begrijp is dit dus de 'Lokale map" ?

Appelmoes

Berichtdoor Appelmoes » 24 Januari 2017, 12:58

Oplossing al gekregen:

Go to menu Help > Troubleshooting Information > Profile folder > Show folder, then close Thunderbird.
In the profile folder "xxxxxxxx.default" got to \Mail\ and delete the "smart mailboxes" sub-folder.
Restart Thunderbird and verify the messages in your unified "Inbox" folder.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”