pst bestand importeren in thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Betsie
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

pst bestand importeren in thunderbird

Berichtdoor Betsie » 16 Januari 2017, 23:22

Ik wil overstappen van outlook naar Thunderbird. Nu wil ik wel graag mijn pst bestand importeren in thunderbird, maar dat schijnt niet meer te kunnen in versie 45. Dus versie 38 gedownload en daarin geprobeerd, maar ook dat wil niet lukken.
Ik zou naar opties, accountinstellingen en dan naar adresboek moeten gaan, maar adresboek zie ik niet staan. Wie kan mij helpen zodat ik thunderbird als goede vervanging van outlook kan gaan gebruiken.

Betsie

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Re: pst bestand importeren in thunderbird

Berichtdoor Torzan » 17 Januari 2017, 0:39

Probeer het eens met 31.8. Zie ook dit supportartikel.

Betsie
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Berichtdoor Betsie » 17 Januari 2017, 9:16

Ik heb 31.8 nu op mijn computer staan, maar daar zie ik adresboek er ook niet bij staan.
Wat doe ik niet goed waardoor ik het pst bestand niet kan importeren?

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Berichtdoor Torzan » 17 Januari 2017, 15:58

Je kunt geen .pst-bestanden rechtstreeks importeren in Thunderbird; het importeren werkt door het aanleveren van losse bestanden per bericht, dat plaatsvindt als er nog een actieve Outlook is geïnstalleerd, zo heb ik begrepen. Je kunt ook Mailstore proberen dat misschien wel iets direct met het .pst-bestand kan doen, maar ik heb er geen ervaring mee. Dit geldt dan voor e-mail.

Outlook-adresboeken worden blijkbaar ook in een .pst-bestand opgeslagen, dus daarvoor geldt dan hetzelfde. Importeren in Thunderbird doe je echter via Extra > Importeren > Adresboeken (of E-mail), waar je 'Outlook' zou moeten zien, en dus niet via Accountinstellingen. De instructies in het genoemde artikel zouden dan met 31.8 nog moeten werken, of zie je dan ook geen of een grijs item genaamd Outlook (en wel Outlook Express)? Zo niet, stel dan eerst eens Outlook als standaard e-mailclient in.

W Postelmans
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Berichtdoor W Postelmans » 18 Januari 2017, 11:33

Ik heb een tijdje geleden de "Outlook" omgeving naar Thunderbird geconverteerd Ik deed dat via IMAP, en wel zo:

Maak in Outlook een account aan in IMAP (bijv. een xxx@outlook.com account, of een GMAIL account). Check of dat goed werkt (stuur van je normale account een bericht naar dat nieuwe account (en vice versa), en check of deze berichten idd aankomen.
Stop Outlook en start TB. Maak ook hier datzelfde "account" (met dezelfde naam, en ook als IMAP account) aan. Test nu of je ook in Thunderbord zonder problemen berichten van je normale account naar dat nieuwe account kan versturen. Stop dan TB en herstart Outlook.

Indien alles normaal lijkt te werken, dan ga je verder met de volgende stap.

De volgende stap is om in het nieuwe account in Outlook, als een subfolder van je INBOX, een (tijdelijke?) folder aan te maken (naam kies je zelf). Dan verplaats je de berichten die je over wil zetten van waar ze staan (bijv. vanuit je "persoonlijke mappen"?) naar die tijdelijke map onder je INBOX. Omdat geen enkele email client (in jou geval Outlook noch TB) permanent berichten uitwisselt tussen de server en je email client (je "Outlook" of "TB" account op je PC), stop je Outlook en herstart hem, om hem zo te "dwingen" om aan te vangen met het copieren van de berichten in die tijdelijke folder naar de server. Je Outlook zal nu de volledige inhoud van de subfolder van je INBOX copieren naar een subfolder (met dezelfde naam) van je account in de server van je email leverancier (in dit geval Microsoft of Google). Na een tijdje is de inhoud van die folder volledig overgezet (wacht zeker lang genoeg, dat kan soms wel een een tijdje duren!). Dan stop je Outlook en start je THUNDERBIRD. Nu zal de server die subfolder en zijn inhoud copieren naar je TB. Na een tijdje merk je dat ie klaar is (wacht ook hier lang genoeg!). Daarna kan je vanuit die subfolder de binnengekomen berichten naar de gewenste folder in je TB email account (of je persoonlijke mappen) verplaatsen.

Daarna maak je die subfolder van je INBOX leeg, en je begint een volgende lading over-te-zetten berichten op dezelfde manier over te zetten.

Met dit proces moet je wel oppassen dat je niet TE veel berichten in 1 keer over wil zetten, want OUTLOOK en ook GMAIL hebben limieten gezet op hoeveel data er in je mailboxen (en dus ook in de subfolders van je INBOX) maximaal kunnen staan.

Je kan overwegen om Adresboeken via export en import over te zetten, je moet dan enkel geod opletten dat je de veldnamen goed synchroniseert, want andere komt de inhoud hier en daar in een veld met een andere naam.

Je calender kan je, voor zover ik weet, niet overzetten, die zal je manueel opnieuw moeten opbouwen.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”