Uitgaande e-mail werkt niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
RichardD
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 December 2016, 14:13
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Uitgaande e-mail werkt niet

Berichtdoor RichardD » 14 December 2016, 14:29

Hallo,

Heb vandaag Firebird geïnstalleerd. Inkomende berichten gaan goed, uitgaande niet.
Instellingen voor verzenden mail oorspronkelijk als gedetecteerd door programma zelf, alle andere aanpassingen werken ook niet. Lijken soms wel te werken, maar dan komt dit bericht:

"Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.versatel.nl in het midden van de transactie werd verbroken"

Kunt u wellicht helpen? Gaat om zonnet.nl/versatel.nl Is misschien een kleine aanpassing in de instellingen, maar ik kan hem niet vinden.

Alvast dank!

Gr. Richard Dijkstra

Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 September 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Re: Uitgaande e-mail werkt niet

Berichtdoor W Postelmans » 14 December 2016, 15:05

Heb je de SMTP server van je account ingesteld als hier (https://forum.tele2.nl/e-mail-314/zonne ... bird-39220) aangeraden?

Torzan
Berichten: 550
Lid geworden op: 16 Januari 2016, 13:08
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Re: Uitgaande e-mail werkt niet

Berichtdoor Torzan » 14 December 2016, 15:23

Let vooral op de Verbindingsbeveiliging (Geen) en de poort. Kijk ook even in dit topic.

Kleinigheidje: Firebird was de naam voor Firefox ergens voor versie 1.0 en de hernoeming omdat er al iets met de naam Firebird bestond. Je doelt hier natuurlijk op Thunderbird.

RichardD
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 December 2016, 14:13
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Uitgaande e-mail werkt niet

Berichtdoor RichardD » 14 December 2016, 16:56

Alles al geprobeerd. Nu nogmaals handmatig ingesteld met gegevens zonnet, ook met versatel nu hetvolgende antwoord:

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 <D96419BA.static.ziggozakelijk.nl[217.100.25.186]>: Client host rejected: Access denied.

Heb ook al eens een bericht gehad 'Oorzaak onbekend...'

:(

RichardD
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 December 2016, 14:13
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Uitgaande e-mail werkt niet

Berichtdoor RichardD » 14 December 2016, 16:58

Staat nu wel in map verzonden ondanks de foutmelding, maar komt niet aan...

RichardD
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 December 2016, 14:13
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Re: Uitgaande e-mail werkt niet

Berichtdoor RichardD » 14 December 2016, 17:05

Andere opties (eerst versatel account aanmaken) werkt ook niet... Hellup

Torzan
Berichten: 550
Lid geworden op: 16 Januari 2016, 13:08
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Re: Uitgaande e-mail werkt niet

Berichtdoor Torzan » 14 December 2016, 19:37

Als je nu (ineens?) een foutmelding van Ziggo krijgt, is het enige probleem waarschijnlijk dat je niet de juiste SMTP-server hebt ingesteld. Dit zou de server van je provider moeten zijn, anders kun je er doorgaans niets via verzenden. Tenzij je bij een SMTP-server kunt of zelfs moet aanmelden, maar in de regel is dat (=het zogenaamde 'relaying') niet mogelijk voor internetproviders, wel voor iets als Gmail.

Kijk even in dit artikel, probeer te begrijpen hoe de dingen werken en wat de vereisten voor de servers zijn, en meld het als je er niet uit komt. Hou er ook rekening mee dat een SMTP-server uitgaande mail kan weigeren op basis van je afzenderadres, wat je via identiteiten kunt oplossen, áls dit het geval is. Dat kun je zo vaststellen door het Zonnet-, Tele2- of Versatel-adres als afzender te kiezen.

Overigens kun je een bericht op dit forum ook bewerken/uitbreiden i.p.v. er een nieuw achter te plakken. ;)


Terug naar “Mozilla Thunderbird”