Mailadres in 'Persoonlijke' EN in een submap daarvan plaatsen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
anToon
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Mailadres in 'Persoonlijke' EN in een submap daarvan plaatsen

Berichtdoor anToon » 25 November 2016, 7:19

Graag het commando om een mailadres dat in 'Persoonlijke' staat ook naar een submap daarvan te verplaatsen. Het adres staat dan in de 'Persoonlijke' en in de submap. Ik probeer het adres als 'nieuw contact' in de submap in te schrijven maar vind het steeds terug in 'Persoonlijke'. Dit omdat het adres slepen vanuit de map 'Persoonlijke' naar de submap geen resultaat geeft. Voor enkele jaren lukte deze werkwijze wel.

Pettic
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Re: Mailadres in 'Persoonlijke' EN in een submap daarvan plaatsen

Berichtdoor Pettic » 25 November 2016, 8:09

Voor zover mij bekend kun je aan een adresboek geen submap aanmaken maar wel een nieuwe lijst. Die lijst bevat dan adressen die ook in het adresboek staan. Na het aanmaken van een lijst kun je met Control+slepen een bestaand adres toevoegen.
Is dat wat je zoekt?
Windows (64); Firefox; Thunderbird

W Postelmans

Berichtdoor W Postelmans » 25 November 2016, 15:33

In een adreslijst kan je volgens mij enkel "contacten" en "distributielijsten", dus geen "submappen", creeeren. Bij het creeeren van een entry in een distributielijst kan je contacten selecteren die in dezelfde of in een andere adreslijst staan (TB doorzoekt alle adreslijsten naar een "match" met de naam die je intypt).
Als je een contact dat gedefinieerd is in een eerste adreslijst, ook in een tweede adreslijst wil weergeven, kan je (volgens mij) best een distributielijst aanmaken met slechts 1 contact er in. Immers als je in de tweede adreslijst een contactpersoon definieert dat reeds gedefinieerd is in een andere adreslijst, en als er voor die contactpersoon iets verandert (bijv. nieuw telefoonnummer), moet je dan (minstens) twee entries, 1 in elk van de twee adreslijsten, aanpassen. Echter als je via een "distributielijst" werkt dan moet je die aanpassing slechts in 1 "entry" aanbrengen vermits in de distributielijst slechts een "verwijzing" (een soort "wegwijzer") staat naar de eerste definitie.
Groetjes

nirwana
Beheerder

Berichtdoor nirwana » 25 November 2016, 23:54

Als alternatief voor de distributielijsten van Thunderbird heb ik wel eens deze addon voorgesteld:
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbi ... rymanager/

Daarmee maak je "categorieën" en daarin breng je dan je contacten onder. Je kunt een mail naar zo'n "categorie" sturen, dus dat werkt dan hetzelfde als een distributielijst.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

W Postelmans

Berichtdoor W Postelmans » 26 November 2016, 10:56

Lijkt me een add-on met interessante mogelijkheden. Bedankt voor de tip.
I.v.m. distributielijsten en/of categories: ik ben sinds een tijdje op zoek naar een add-on die toelaat om in een soort "distributielijst" een andere "distributielijst" in te sluiten. Bijv. ik heb een distributielijst (mvr) met twee vrienden, Jan en Piet, en een andere met 3 vriendinnen (vvr): Mieke, Sofie en Marjan. Daarnaast het ik nog een goed bekende, Jeff. Nu wil ik een distributielijst maken met al mijn vrienden (mannelijk en vrouwelijk) en ook met mijn goede bekenden. De "leden" van die "vrienden, vriendinnen en goede bekenden" distributielijst zouden mvr, vvr en Jozef zijn. Weet iemand van een add-on die dit mogelijk maakt?

Pettic
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Berichtdoor Pettic » 26 November 2016, 15:57

Maak een nieuwe lijst aan en tik dan in het vak van de e-mailadressen de naam van een lijst in. Je zult zien dat die wordt herkend. Doe dat voor de vrienden en vriendinnen en voeg extra (bestaande) adressen toe.
Probeer het uit.
Windows (64); Firefox; Thunderbird

W Postelmans

Berichtdoor W Postelmans » 26 November 2016, 16:10

Bedankt voor de snelle reactie.

Tiens..., ik ben er 99% zeker van dat ik dit een tijdje geleden geprobeerd heb, en dat het toen niet werkte.
Enfin, nu werkt het wel, dus BEDANKT!

Groetjes.

W Postelmans

Berichtdoor W Postelmans » 1 December 2016, 16:03

Hallo Pettic e.a.,
Ik heb nogmaals geprobeerd om in "distributielijst 1" een andere "distributielijst 1-1" te adresseren. Dat werkt mooi, maar........ . Als ik dan die "distributielijst 1" aangeef in het "to" veld van een te verzenden bericht, en ik klik "verzenden", dan reclameert mijn TB dat een adres in die "distributielijst 1", met name "distributielijst 1.1", ongeldig is omdat de naam niet voldoet aan het formaat van een email adres (xxxxxxx.xxxxxxx@xxxxxx.xx). Dus ik kan wel een distributielijst adresseren in een andere distributielijst, maar dan kan ik die eerste distributielijst niet meer gebruiken om iets te verzenden aan de gebruikers die vermeld zijn in die distributielijst. Kent iemand een oplossing voor mijn probleem a.u.b.?

nirwana
Beheerder
Mozilla/5.0 (Android 7.1.1; Mobile; rv:50.0) Gecko/50.0 Firefox/50.0

Berichtdoor nirwana » 1 December 2016, 21:34

W Postelmans schreef:Kent iemand een oplossing voor mijn probleem a.u.b.?
Toch maar beter met die eerder genoemde categorieën gaan werken, in plaats van een distributielijst in een distributielijst?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

Terug naar “Mozilla Thunderbird”