importeren outlook.pst in Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Rick_Qualie
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; nl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

importeren outlook.pst in Thunderbird

Berichtdoor Rick_Qualie » 8 September 2010, 19:53

Beste mensen,

Het moederbord van mijn oude pc (windows XP) is gecrasht. Kan dus niet meer opstarten. Heb gelukkig de harde schijf kunnen redden en kan hem nu benaderen vanaf een andere pc (windows 2000). Ik kon dus het bestand outlook.pst (outlook2000) kopieren. Kan outlook helaas niet opstarten met dit bestand, leidt tot allerlei wazige foutmeldingen. Mijn laatste hoop is om dit bestand te importeren in Thunderbird. Ik heb Thunderbird geïnstalleerd en het geredde bestand outlook.pst gekopieerd naar de map waar die hoort te staan. Nu een poging om dit dmv de importeren functie in Thunderbird te krijgen. Helaas!

Foutmelding: 'Niet mogelijk om de te importeren mail te vinden. Controleer of de e-mailtoepassing goed is geïnstalleerd op deze machine'. Maar ja, dat was natuurlijk nou juist het probleem, outlook vertikt dit ook....
Weet iemand van jullie een manier om de outlook.pst database te importeren in Thunderbird, zodat ik mijn oude mails en adressen van mijn gecrashte pc kan benaderen?

Alvast hartelijk dank !

nirwana
Beheerder
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

Re: importeren outlook.pst in Thunderbird

Berichtdoor nirwana » 8 September 2010, 20:19

Rick,

Allereerst welkom hier op het forum. Had je dit onderwerp al gelezen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

Rick_Qualie
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; nl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

Berichtdoor Rick_Qualie » 8 September 2010, 20:28

Hallo Martijn,

Nee, deze had ik nog niet gezien, maar helaas lost die het probleem ook niet op. In dat geval ging het namelijk om een functionerende versie van outlook en dat is bij mij niet het geval. Het enige wat ik heb kunnen redden is het outlook.pst bestand. Outlook aan de praat krijgen met dat bestand is niet gelukt (allerlei vage meldingen waar je niks mee kan).
Inmiddels heb ik deze link gevonden: http://lifehacker.com/340521/import-out ... pst-import
Hopelijk lost dat het probleem op, ik ga het in ieder geval proberen.

Thanks,

Richard

moZes
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; fy-NL; rv:1.9.2.9) Gecko/20100824 Firefox/3.6.9 ( .NET CLR 3.5.30729)

Berichtdoor moZes » 8 September 2010, 20:30

Is toch het handigste als je Outlook eerst correct installeert, ook volgens dit artikel.
Daarna in Outlook de pst importeren en het programma ook als standaard mailclient instellen.
Probeer daarna nog eens te importeren in Thunderbird.

Millman
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 ( .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0C)

Berichtdoor Millman » 8 September 2010, 23:02

Rick_Qualie schreef:..... Kan outlook helaas niet opstarten met dit bestand, leidt tot allerlei wazige foutmeldingen.
Dat is niet meer als logisch, je kan outlook alleen opstarten met outlook.exe en niet met outlook.pst. Dit is alleen maar het databestand. Enigste optie is gewoon (f)outlook installeren en daarna importeren. Als outlook niet is geinstalleerd en er alleen een databestand ergens op je harde schijf of partitie staat, ziet het programma waarmee je wil importeren niet dat (f)outlook geinstalleerd is. Dus valt er ook niks te importeren. Outlook dus intaleren, instellen als standaard mailclient. Lekker er niks mee doen, ook niet proberen te openen. Het programma waarmee je wil importeren (in dit geval dus Tb) ziet dat outlook is geinstalleerd dus valt er wat te importeren.
ThunderFox- en FireBird-gebruiker!

nirwana
Beheerder
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100824 diffbot/0.3.7 (http://www.diffbot.com) Firefox/3.6.9

Berichtdoor nirwana » 9 September 2010, 7:08

Rick_Qualie schreef:Inmiddels heb ik deze link gevonden: http://lifehacker.com/340521/import-out ... pst-import
Hopelijk lost dat het probleem op, ik ga het in ieder geval proberen.
Richard,

Wel wil ik je waarschuwen dat dat ontwikkeld is in de tijd van Thunderbird 2.0, want deze extensie is compatibel gemaakt van 1.5 tot en met 2.0.0.*. Zo heeft de maker op http://obm.org/doku.php?id=downloads:bi ... nloadslist het volgende geschreven:

Code: Selecteer alles

It is based on an old version of readpst and is not supported.

Daarom raad ik je ook aan om de link van Mozes te bekijken. Daar heeft Mozillazine alle mogelijke oplossingen op een rijtje gezet, zodat je daar een goede keuze uit kunt maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over GIMP, Mozilla, OpenOffice.org / LibreOffice, opensource en Windows 10 ]

nirwana
Beheerder
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100824 diffbot/0.3.7 (http://www.diffbot.com) Firefox/3.6.9

Berichtdoor nirwana » 9 September 2010, 7:27

Nog even een update: ik heb net die oude extensie geschikt gemaakt voor installatie in Thunderbird 3.1.x.
Daarna heb ik deze geïnstalleerd in de nieuwe Thunderbird 3.1.3.

De aangepaste extensie kun je hier downloaden: www.mozbrowser.nl/xpi/pst-import_1.2_TB3.xpi (let op: niet in Firefox installeren, maar rechtsklikken en kiezen voor Koppeling opslaan als....

Als ik dan ga naar het menu Extra > Importeren en ik kies voor het importeren van e-mail dan komt daar een Outlook PST-optie bij te staan. Als ik die selecteer, dan word ik gevraagd om een PST-bestand te selecteren. Verder dan dat ga ik nu nog even niet, maar tot zover lijkt het nog wel te werken. De meeste mensen zullen al afhaken, omdat ze de extensie niet compatibel krijgen met Thunderbird 3.1.x.
Met vriendelijke groet,

Martijn

Steven Oosterhoff
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Cente

Berichtdoor Steven Oosterhoff » 12 September 2010, 16:28

Ik zit met een soort gelijk probleem. Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien in de 666 topics die ik als leek op internet heb gegoogled. ZUCHT!!!

Ik heb geen outlook express of microsoft outlook alleen Mozilla Thunderbird en wil mijn oude mail/adressen binnen halen van een Outlook.pst bestand ?

Zal ondertussen even wat thee en tabletten nemen voor de rust :roll: Frusterend

moZes
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; fy-NL; rv:1.9.2.9) Gecko/20100824 Firefox/3.6.9 ( .NET CLR 3.5.30729)

Berichtdoor moZes » 12 September 2010, 19:32

Steven Oosterhoff schreef:Ik heb geen outlook express of microsoft outlook alleen Mozilla Thunderbird en wil mijn oude mail/adressen binnen halen van een Outlook.pst bestand ?
Heb je voorgaande antwoorden en links gelezen? Er is een proefversie van Outlook te downloaden vanaf http://office.microsoft.com/nl-nl/. Probeer die eens.

Steven Oosterhoff
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Cente

Berichtdoor Steven Oosterhoff » 13 September 2010, 9:37

Heb de bovenstaande topics doorgelezen maar het wil nog niet lukken.
De proefversie van outlook heb ik inmiddels. Daar heb ik de mails binnen kunnen halen.
Bij mozilla thunderbird -Tools-import-address books en dan komt er fout te staan.

simondesuza
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.101 Safari/537.36

Berichtdoor simondesuza » 21 Augustus 2017, 7:07

Er zijn meerdere oplossingen beschikbaar op internet, u kunt dit probleem Google. Toen ik Google heb gevonden, vond ik een zeer eenvoudige oplossing die e-mails makkelijk kan overzetten van Outlook naar Thunderbird. Maar u hebt een gratis tool nodig, dat zogenaamde softaken pst naar Thunderbird Konwerter wordt genoemd. Dit is een gratis hulpmiddel om verdere stappen te verwerken.

Terug naar “Mozilla Thunderbird”