Meerdere problemen na Firefox update 57

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
S_Ozdemir
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Meerdere problemen na Firefox update 57

Berichtdoor S_Ozdemir » 5 December 2017, 2:28

Na de update naar 57 van firefox is de boel veel trager geworden.
Pagina's blijven maar op laden vastzitten, firefox venster open en sluit uit zichzelf en om de haverklap reageert firefox niet.
Ook ben ik al mijn tabbladgroepen kwijt.
En op de achtergrond spelen video's af die op geen enkele tabblad geopend is in de actieve tabbladen, maar hoor ik de video's afspelen die toehoren tot een andere tabbladgroep die niet geopend is.

Twee dagen terug heb ik ge-downgrade naar 56 en het leek weer goed te gaan: had alle tabbladgroepen weer terug en het leek alweer sneller te werken. Maar een dag later had ik alweer een paar van dezelfde problemen terug: firefox was weer super traag en ik hoor de video's weer op de achtergrond, terwijl ze niet geopend zijn.
Het lijkt wel alsof firefox achterelkaar mini-crashes heeft. (het schrijven van dit bericht heeft mij zeker 20 minuten gekost)

Hoe kan ik dit oplossen zonder 57 te installeren en wat is er eigenlijk aan de hand?

Torzan
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Re: Meerdere problemen na Firefox update 57

Berichtdoor Torzan » 5 December 2017, 19:02

Er zijn meerdere redenen waardoor dit kan gebeuren. Doorgaans heeft dit betrekking op extensies, al dan niet doordat ze nog niet compatibel zijn (het feit dat ze naar WebExtensions zijn gemigreerd hoeft nog niet te betekenen dat ze feilloos werken) of dat er tijdens het updateproces ervan iets verkeerd is gegaan, of externe software die betrekking heeft op toegankelijkheid en daardoor multiprocess (e10s) uitschakelt of op een andere manier de boel vertraagt, of eerdere experimenten met bètaversies, of tussentijds teruggaan naar eerdere versies dan 55 na hogere versies, aangezien daarin bestanden zijn gewijzigd.

Doorgaans kun je e.e.a. oplossen door Firefox op te frissen, of door een nieuw profiel aan te maken en Firefox daarmee te starten. Dit laatste kost je minder dan een minuut en helpt altijd bij het vaststellen van problemen in lokale (gebruikers)bestanden en instellingen.

Als je problemen blijft houden of misschien niet onder bepaalde software voor toegankelijkheid kunt uitkomen, kun je eventueel Firefox ESR installeren. Zorg er ook voor dat Flash actueel is (de plug-in-controlepagina en ik meen de add-onbeheerder geeft dat niet meer aan) of verwijder het zelfs helemaal. Ook kun je natuurlijk een oudere versie installeren i.p.v. ESR (momenteel 52). Persoonlijk zou ik gewoon een nieuw profiel gebruiken voor 57 en als dat goed werkt, eventueel gegevens uit het andere profiel terugzetten; dat is het meest leerzaam, vaak het snelst, en kan anderen ook helpen vast te stellen waardoor er iets verkeerd gaat.

tjein
Mozilla/5.0 (Android 8.1.0; Mobile; rv:58.0) Gecko/58.0 Firefox/58.0

Re: Meerdere problemen na Firefox update 57

Berichtdoor tjein » 7 December 2017, 0:22

Met deze addon kun je bvb je https://www.google.be er in steken bij elke opstart/tabblad https://addons.mozilla.org/firefox/addo ... -override/

Via de 3 streepjes ,bewerken naar de add on gaan en je beveiligde google erin plakken.

Via 'aanpassen' bij de 3 streepjes kun je ook bladwijzermenu bovenaan je ff zetten via een RKL erop.

Terug naar “Mozilla Firefox”