Profielbeheerder inschakelen, NL-Help niet goed?

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Fritzy
Berichten: 28
Lid geworden op: 5 December 2007, 9:24
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0

Profielbeheerder inschakelen, NL-Help niet goed?

Berichtdoor Fritzy » 3 Oktober 2013, 15:34

Verleden week wilde ik een nieuw profiel aanmaken in Thunderbird v17.0.8, de Nederlandse Help https://support.mozillamessaging.com/nl ... ofiel&as=s gaf met onderstaande tekst aan hoe de profielbeheerder in te schakelen in Windows (ik heb WIN XP-SP3).

>
Om de profielbeheerder in te schakelen:

Selecteer Start | Uitvoeren… vanaf het menu Start van Windows (gebruik het zoekveld in Vista en 7), voer "thunderbird.exe -ProfileManager" in en klik op OK.

Noot: de parameter ProfileManager is hoofdlettergevoelig en moet exact zoals getoond worden ingevoerd.
>

Dit werkte niet er kwam de melding: 'Kan thunderbird.exe niet vinden', ik dacht dat het een pad-probleem was en dus heb ik het volledige pad opgegeven dit werkte ook niet, quotejes weggehaald ook niet.

Ik ben toen verder gaan zoeken en vond informatie bij Mozillazine http://kb.mozillazine.org/Profile_manag ... le_Manager hier staat wat anders namelijk:

>
For example, enter the following in the Windows Run box (you should substitute the actual path):

"C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe" -P
>

Er staat het volledige pad en de quotejes staan op een andere plaats dan in de NL-versie.

Dit werkte overigens wel en ook met voluit ProfileManager in plaats van P.

Het lijkt erop dat de Nederlandse Help niet juist is en verbeterd dient te worden of is mijn Win op een rare manier niet goed?

Terug naar “Nederlandse Thunderbird-vertaling”